CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

2010. december 20., hétfő

Tehetségkutató versenyek és gondolatok...



Amiért vettem a fáradtságot, hogy időt szánjak erre a bejegyzésre az az, hogy napok óta számomra megmagyarázhatatlan mocskolódás folyik a médiában, a párhuzamosan futott(mert hál'Istennek vége lett -talán a sok rosszindulat is megszűnik így a szeretet ünnep küszöbén-) tehetségkutatók nyerteseinek személye körül.

Az egyik tehetségkutató verseny győztese a nagyváradi Tolvaj Renáta lett, annak ellenére, hogy kemény kampányolás folyt ellene, mert "nem magyar"!!! Kérdezem én a kedves magyar állampolgárságú embertársaimat, mert mint számtalanszor bebizonyították (pl. december 5, most ezt karácsonyi ajándéknak szánták a változatosság kedvéért) nem nevezhetők "testvéreknek", hogy közülük hány magyar??????????!!! És bocsánatot kérek azoktól, akik nem ebbe a kategóriába tartoznak, mert hiszem, hogy vannak józan gondolkodású TESTVÉREINK is, és AKINEK NEM INGE, NE VEGYE MAGÁRA, mert az első kategóriával ellentétben nem áll szándékomban senkit sértegetni, csak egyszerűen ki szeretném írni magamból, amit ezzel kapcsolatban gondolok és magamban pontot tenni az ellenünk érkező sorozatos támadások végére!!!

Vajon hányan vannak, akik el tudják képzelni, hogy mi "nem magyarok" semmit nem várunk el Magyarországtól, és semmit nem akarunk a "magyaroktól"??? Úgy, ahogy Reni is szerintem Honoluluba is elment volna versenyezni, ha beszélte volna az állam nyelvét és valamivel közelebb lett volna, és ott látott volna esélyt az érvényesülésre!!!
Déri Miksa miért nem csücsült szépen otthon Magyarországon, miért kellett neki Bécsben kibontakoznia??? És miért nem zavarták haza az osztrákok??? Számtalan példával jöhetnék, hogy a világon hányan és hányan, magyarok és nem magyarok keresték hazájuktól távol a boldogulásukat, mert valamiért ott ahol éppen éltek nem tudtak kibontakozni??? Miért gondolják néhányan, hogy ez bűn és elég ok arra, hogy valaki ne nyerjen??? És igen, Tolvaj Renáta megérdemelte a győzelmet és nem azért, mert magyar vagy nem, hanem azért mert tehetséges és fejlődőképes!!! És ha már itt tartunk, hogy feszegetjük a problémát, akkor igen van annyi köze legalább, ha nem több!!! a magyarsághoz, mint vetélytársának. És akinek füle van az hallhatja és láthatja, hogy kinek az előadásmódja hitelesebb,természetesebb, könnyedebb!
Én részemről tiszteletben tartom mások véleményét és ízlését is!


"Magyarok"!! Ne féljetek, én soha nem fogom elrabolni az országotokat, nem fogom felélni az adótokat és elvenni előletek semmilyen lehetőséget. Én itt maradok Erdélyben, itt születtem ez az én hazám, és ha emiatt nem vagyok(szerintetek) magyar ám legyen, nem tudtok már ezzel bántani, mert én itt és most ezt magamban lezártam.
Magyar állampolgár(is) leszek, mert tetszik vagy nem nektek én annak születtem, ezt nincs az a rosszindulat, ami megmásíthatná!!! De nem fogok soha Magyarországon "pórtyázni", és ha a szülőföldemen bántanak azért, mert magyar vagyok(képzeljétek, nem román!) azt el bírom viselni, és ne szánjatok, mert nincs miért!

A másik: jó hírem van számotokra, idén először került sor az Erdély Hangja tehetségkutató versenyre itt Kézdivásárhelyen, itt van a link.
Remélhetőleg ez valamelyest megoldhatja a problémát, és ha sikerül kinőnie magát, akkor már ettől sem kell tartani!!!

És hogy miért most borult ki a b..i??? Mert a másik tehetségkutatónak meg a tegnap lett vége, majdnem ugyanolyan felállással, és a két verseny körüli hisztéria már túl sok volt számomra! Ennyire kishitűek lennének a magyarok??? Elképesztő, hogy mi folyik! Ismeritek azt a viccet, amelyikben a pokolban különböző nemzetek, üstökbe kerülnek nemzetenként ? Nos, van néhány üstünk, néhány nemzettel a pokolban, és az ördög bizony őröket állít az üstök mellé, hogy nehogy kimásszanak belőle az elkárhozottak. De...egyetlenegy üst mellett nem áll őr, ezt furcsálja is az egyik üst őre és kíváncsian kérdezi meg a másikat, hogy miért nem őrzi senki azt az üstöt? Nevetve legyint emez, mondván nincs szükség oda őrre, mert az a magyarok üstje és ők visszarántják egymást! Hááát sokatmondó!!!

19 megjegyzés:

motymoty írta...

Kedves Emese, sajnálom, hogy megbántottak, nem csodálom, engem is bánt, de mondd, mit vársz ezektől a médiáktól? Ez nem rólad szól, hanem az ő rosszindulatukról.

Boldog karácsonyt kívánok Neked, és további sok szép alkotást!

dnorsolya írta...

Szia Emese!

Először is szeretném előre bocsátani, hogy én Renátának drukkoltam, és nagyon örültem, hogy ő nyert, mert nagyon tehetségesnek láttam. Másodszor pedig többször jártam Erdélyben, és teljesen tisztában vagyok vele, hogy az ottani magyarok pont ugyanolyan magyarok mint az anyaországiak, csak becsesebben őrzik magyarságukat, ami nagyon tiszteletre méltó.

Elismerem, hogy biztosan igazad van abban, amit írtál, és nagyon dühítő lehet, amikor lerománozzák az embert az érzéketlen tuskók, ugyanakkor úgy érzem, hogy egy kissé elszaladt veled a ló, főleg az irományod második felében, és éppúgy általánosító vagy, mint ahogy azt másoknak felrovod. Szerintem például kimondottan bántó és általánosító megjegyzés az, hogy Renáta jobban magyar mint az ellenfele.Nekem senkim és semmim Kökény Attila, és még csak származásomban sem érint ez a megjegyzés, de kissé furcsának tartom ebben a szövegkörnyezetben.Én azt gondolom, hogy aki maga a kirekesztés ellen emeli fel a hangját, nem élhet kirekesztő megjegyzésekkel.

Remélem, ezzel a véleménnyel nem bántottalak meg.

Üdvözlettel:
Darabontné Novotni Orsolya

Unknown írta...

Kedves Orsolya!

Értékelem és tiszteletben tartom a véleményedet, de azt hiszem, hogy félre lettem értve, még ha el is futott velem a ló!

Nem tisztázom magam aki akarja, az jól fogja érteni, amit írtam.

Csipkerózsika írta...

Nem veszem magamra,mert nem ingem,nekem legutolsó szempont volt ,hogy ki honnan jött.És evvel szerintem nem vagyok egyedül,itt inkább szokás szerint média fújta fel a semmit szokás szerint.Én fülemnek Kökény Attila hangja volt kellemesebb,de most sem dőlök kardomba mert épp nem ő nyert:) Inkább az lesz a lényeg ,hogy kit ismernek majd 5-10 év múlva is,határoktól függetlenül..:)

Arduinna írta...

Tolvai Renáta helyesen..... a többit nem kommentálnám....

Unknown írta...

Igen, utánanéztem és mindkét név szerepel , bennem a Tolvaj maradt meg, mivel nem rokonom, gondolom nem főbenjáró bűn, hogy a kétféleképpen írt név közül nem ismertem fel az igazit. Egyébként anno gyakorlat volt, hogy a magyar neveket automatikusan románra fordították, például édesapám keresztneve János, de a személyiben Ion szerepel! A Tolvaj románosítva biza Tolvai, vagy csak egyszerűen román írta be és náluk a"i" attól függően, hogy az adott szóban hol fordul elő vagy "i"-nek vagy "j"-nek ejtendő! De nem hiszem, hogy ez fennakadást jelent Neked Dia, ha igen, kiderítem Neked egészen pontosan a név eredetét, történetét, még az is lehet, hogy Reni nagymamája is hirtelen megtanult magyarul az unoka boldogulása érdekében!
Sőt helységneveket is kereshetek neked, ami teljesen magyar, de románosítva írják, és látom a hatás nem is marad el! Jól működő politika!
Itt van egy link a sok közül, nekik is írhatnál, hogy írják helyesen Reni nevét!!

Unknown írta...

Kimaradt a link: http://www.youtube.com/watch?v=zQVxXqNfWJ4&feature=related

Arduinna írta...

Igen, valóban meg kell sértődni, mert kijavítottalak.... Az egész adássorozat alatt i-vel volt írva a neve a kivetítókre, gondolom, megkérdezték tőle és Renáta csak tudja, hogy írja a saját nevét. És tök mindegy, hogy románosították-e vagy sem, ha Ó így írja, mert minden ember megérdemli azt az alapvető tistreletet, hogy helyesen írjuk le a nevét és ne gyártsunk a saját bizonyítványunk igazolására mindenféle politikai ideológiákat...

Unknown írta...

Arduinna!
Á, dehogy, örülök, hogy ennyire szíveden viseled Reni becsületét! És ha már ennyire tudod, sőt biztos vagy a név helyességében, akkor szóljál Reninek, hogy írja már végre helyesen a saját nevét:http://www.facebook.com/pages/Tolvaj-renata/127244457337002?v=wall&viewas=0#!/pages/Tolvaj-renata/127244457337002?v=info#info_edit_sections
Nagyon sajnálom, hogy kiforgatod a szavaimat, de ahogy írtam elsősorban magamban akartam pontot tenni, és semmiképp sem próbáltam neked vagy bárki másnak "igazolni a bizonyítványomat", mert nincs amiért! Amikor biztosan fogom tudni, hogy írják helyesen a nevét, vagyis hivatalosan hogy szerepel, akkor biztos lehetsz, hogy kellő tisztelettel fogom írni! És a továbbiakban nem vagyok hajlandó válaszolni a provokációidra!!!
Áldott, kegyelmekben gazdag ünnepeket kívánok neked!

motymoty írta...

Arduinna, nem akarod mégis kommentálni a többit? Érdekelne mi késztet erre a fajta kommunikációra...
...

enigma írta...

szerintem te túlreagálod és túldramatizálod a megasztáros ügyet...vagy épp a saját vélt és valós sérelmeidre húzod...én még senkitől nem hallottam, hogy Reni "nem magyar"...a magyarsággal való kérkedéstől amúgy is borsódzik a hátam....sajnos nincsenek túl jó tapasztalataim ebben a témában....mert az meg nagy hülyeség szerintem, hogy ha valaki valakinek nem tetszik, hát kitalálja róla, hogy nem magyar...
én végig neki drukkoltam, bárhogy is írja nevét....

motymoty írta...

Azért a sok .... ....-on túl is látni illene, hogy itt nem az volt a kérdés, hogy ki kinek drukkolt, és ki hogyan írja a nevét. Miért nem köttök bele abba amiről ténylegesen szól ez a poszt a ... ... helyett?
És bocsánat Emese, hogy még mindig itt vagyok, és fogadatlan prókátorkodom, de nem értem a hozzászólásokat, és amit nem értek az idegesít.

Remélem megnyugvást találsz.
Ne foglalkozz a külvilággal, hagyatkozza a saját értékítéletedre, arra ami Neked fontos.

Arduinna írta...

Kedves motymoty! Nem komondottam értem, milyenféle kommunikációra gondolsz, hiszen egy ártatlan fél mondat volt, amivel nyitottam, aztán tegyem zsebre a választ, amit kaptam. Igaz, nem volt témába vágó a hozzászólás, de NEKEM ez egy fontos dolog, mert a tisztelet alapja, hogy valakinek helyesen írjuk a nevét. Renáta gondolom Tolvai-ként van anyakönyvezve, akkor így helyes a neve, csupán ennyiről van szó.

A témához pedig változatlanul nem kívánok hozzáfűzni semmit.

Békés karácsonyt nektek!

motymoty írta...

Kedves Dia! Nekem félreérhetőnek tűnt amit írtál, lehet, hogy csak a sok ... miatt, bocsánat.
Az, hogy hogyan helyes valakinek a neve, úgy, ahogy feltételezhetően tudatosan félre anyakönyvezték, vagy úgy, ahogy ő hívja magát, és ahogy valószínűleg a nagyapját is hívták, nem egyértelmű azért.

Neked is boldog karácsonyt!

kandy írta...

Drága kiscsillag! Nagyon sajnálom, hogy így megbántódtál-megbántottak. Próbálj megnyugodni! Nem számít semmi, csak az, hogy tudom, milyen szép lelked van.
(Rúzsa Magdi??????)

Békés, boldog karácsonyt kívánok teljes szívemből!

Csíki mama írta...

Emese!
Jól kiadtad magadból ami felgyült benned. Egészségedre.
Minden gondolatoddal nem értek egyet, de pontosan tudom mi az ami fáj. Nos a magyarságunk nem egy sapka vagy nyakék, hogy felteszem vagy nem, ezt örököltük, bennünk van és jól van ez így. Hogy erőszakkal "adták férjhez" Erdélyt és a többit...gyönyörű hozománnyal ...nem kérdeztek, hogy akarjuk-e.
Hogy a vőlegény nem bánik tisztességesen velünk ezt mi kell megemésszük, és ha a rokonaink sem akkor azt is.
És még is...Jól van ez így, az igazgyöngy is kínok között születik...
A Megasztárosdi szerintem túl van feszítve, nem csak a tehetségről szól, feláldozzák az versenyzőket az izgalom-biznisz oltárán, s utánna jön az ár, sodor mindent, mert a feszültség hónapokig tart.. És pontosan tudják akik kitalálták, hogy gyülöletet szül, gondolom ez is a cél. Másképp is lehet tehetségkutatást végezni, én sajnálom a versenyzőket, kegyetlenűl megalázzák őket.
Én nem izgulom végig ezt a szörnyűséget, gyöngyözök helyette, jobb nekem ez így...

Unknown írta...

Kedves Évus!

Köszönöm, hogy kellő higgadtsággal kiegészítetted azt, amit én egy kicsit szubjektív módon közelítettem meg, de amíg még működnek az érzékszerveim, addig míg a világ nem tud minden lepörögni rólam, bár ebben a témában rendre utasítottam az érzékszerveimet...!!!:)))
Nem baj az, ha nem értünk egyet mindenben, ez így is van rendjén!
Nem a tehetségkutatókon volt a lényeg, az csak érintőlegesen érdekelt, a gyűlölködést sem akartam észrevenni, de valahogy még a vízcsapból is az folyt, egy idő után meg elegem lett.
Amit szerettem volna tisztázni, mert nem tudom, hogy elhangzott-e már valakinek a szájából, illetve ismert-e az anyaországiak számára az a tény, hogy az erdélyi magyarok kb. 80-90%-a( az általam ismert személyek álláspontja alapján)nem szeretne Magyarországra menni!! Ez lett volna a lényeg... És tényleg fölösleges a gyűlölködés!!

Ildika / Csodaszarvas33 írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Ildika / Csodaszarvas33 írta...

Kedves Emese!
Teljesen megértelek! Én a kivételes 1%-ba tartozó ember vagyok, ez bizonyára tudható rólam, hisz nyíltan vállalom! Többek között íme: http://www.csodaszarvasildika.blogspot.com/ Sőt, minden kínálkozó alkalmat megragadva hangot is adok mindig abbéli reményemnek, hogy lesz még egyszer Nagy Magyarország és veszik majd Trianon! Teljes mértékben megértelek és csak az képes erre, aki mélyrehatóan ismeri a magyarság gyökereit, őstörténetét és nem utolsó sorban járt már Erdélyben...odahaza! Amikor én először léptem Hargita földjére, úgy éreztem, hazaértem. Olyan megnyugvás és béke lepte meg a lelkemet, hogy sírni kezdtem a boldogságtól. Noha először jártam ott, mégis minden ismerősnek tűnt...A fák, a táj, az emberek... A fenyők valósággal meséltek. Később rájöttem miért!?! Mert fenn, Felvidéken, Palócföldön én hasonló környezetben nőttem fel. Csak ott nem azt mondják, hogy es (és) vagy s, hanem eéjs, de a szép leánka ugyanúgy hangzik! Tudod ez a fajta ismeret nem (csak) a saját hibájukból hiányzik az itthoni magyarokból. Ez eredendően a rendszer hibája. Az oktatásé és a modernizálódásé. A nagy és utánozható nyugat betörése kiírt minden szellemi színvonalat. Pedig mi, magyarok egy kivételes nép vagyunk! A Jó Isten kegyeltjei Mária országában. De sajnos ezek a szavak sokaknak ismeretlenül, sarkítottan és a valóságtól elrugaszkodottnak hangzanak. Pedig ez nem más, mint a Szent Korona Tan egyik alappillére. Tudod Emese, amiért nagyon becsülöm az otthoniakat, az az, hogy magyarabbak vagytok otthon, mint mi a Csonkahonban. Végül egy gondolat, amit akkor olvastam, amikor a Madarasi Hargitára felértünk, és valósággal arcul csapott, mert olyan igazságot, azon a helyen olvasni, ahol a háttérben a Keleti Kárpátokon végig láttam, sosem feledem:
"Ki a múltját nem ismeri, jelene nincs, a jövőt nem érdemli!"
Sokaknak talán durva lesz, de aki ismer az tudja, hogy nem azért mondom, hogy pusztuljon, hanem azért, hogy ösztönözzön!
Hátha fordul a kocka és felébred a Magyar!
Isten hozzon nékünk egy Szebb Jövőt!
Adjon az Isten!